بدون شک یکی دیگر از پرکاربرد‌ترین نماهای ساختمانی، نمای ترموود است. همان‌طور که می‌دانید ساختمان‌ها بر حسب برخی عوامل از جمله طراحی و نوع کاربری که دارند دارای نماهای مختلفی هستند. و از مصالح متنوعی برای طراحی نمای آن‌ها استفاده می‌شود. نمای چوب از گذشته تا کنون یکی از مصالح و مواد پرطرفدار برای ساخت و ساز محسوب می‌شود همچنین جزء قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی نیز به‌شمار می‌رود. با گفتن این مطالب شاید این سوال برای شما به‌وجود آید که مزایا و معایب نمای ترموود چیست؟

برای پاسخ به این سوال تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. توجه داشته باشید نمای ترموود علاوه بر داشتن طراحی خاص و منحصر به فرد، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه با مزایا و معایب این نمای ساختمانی به‌طور کامل آشنا خواهیدشد.

مزایای نمای ترموود

یکی از مقاوم‌ترین چوب‌ها جهت استفاده در نمای ساختمان، نمای ترموود است. جنس این نمای ساختمانی از چوب کاج و چوب زبان گنجشک است. قبل از استفاده از این نمای ساختمانی، ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم با مزایا و معایب نمای ترموود به‌طور کامل آشنا شوید. از این نمای ساختمانی می‌توانید برای قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده کنید. از بهترین مزایای نمای ترموود می‌توان به مقاومت بالا در برابر شرایط جوی، مقاوم در برابر رطوبت، مقاومت بالا در برابر نفوذ باکتری‌ها و… اشاره کرد.

به‌طور کلی می‌توان گفت نمای ترموود به دلیل داشتن ظاهر طبیعی، گزینه مناسبی برای طراحی و اجرای نمای ساختمان محسوب می‌شود. ترموود در واقع یک مواد چوبی و پایدار است که با روش‌های مختلف تولید می‌شود. گرما و بخاری که در فرایند تولید این نمای ساختمان به کار می‌رود، نمای ترموود را از نظر مقاومت در برابر پوسیدگی پایدار می‌کند. در ادامه با مزایای استفاده از نمای ترموود ساختمان به‌طور کامل آشنا خواهیدشد:

نمای ترموود در ساختمان

نصب آسان و سریع نمای ترموود

جهت استفاده از نمای ترموود برای طراحی نمای ساختمان، در ابتدا بهتر است با مزایا و معایب نمای ترموود ساختمان به‌طور کامل آشنا شوید. از بهترین مزایای استفاده از نمای ترموود می‌توان به نصب آسان و سریع این نمای ساختمانی اشاره کرد. نمای ترموود در مقایسه با سایر نماهای ساختمانی، نصب بسیار سریع و راحتی دارد. همین موضوع باعث محبوبیت این نما شده‌است. علاوه بر این، موارد نگهداری از نمای ترموود بسیار راحت و به نسب سایر نماها کمتر نیز می‌باشد.

نصب نمای ترموود

مقاومت بالای نمای ترموود در برابر شرایط جوی

ماده ترموود علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و منحصر به فرد، در برابر آب و رطوبت نیز بسیار مقاوم است. نمای ترموود ساختمان با قرارگیری مداوم در برابر برف و باران به هیچ عنوان دچار تخریب و پوسیدگی نمی‌شود. در واقع می‌توان گفت مقاومت و استحکام بالا در برابر شرایط آب و هوایی از مزایای استفاده از نمای ترموود است. علاوه بر این موارد، لازم است بدانید این ماده می‌تواند نمای ساختمان را از کپک‌زدگی و هجوم حشرات مصون بدارد. برای استفاده از این نمای ساختمانی بهتر است با مزایا و معایب نمای ترموود به‌‍طور کامل آشنا باشید.

ترموود در نمای داخلی ساختمان

وزن سبک و امکان حمل آسان نمای ترموود

از دیگر مزایای استفاده از نمای ترموود می‌توان به وزن سبک و امکان حمل آسان این نمای ساختمانی اشاره کرد. در واقع با استفاده از این نما فشار و بار کمتری بر روی سازه ساختمان وارد می‌شود. ترموود در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی همچون سیمان، سنگ و… از وزن کمتری برخوردار است. از همین‌رو می‌توان گفت با استفاده از این نما، سازه ساختمان ایمن‌تر خواهد بود. اگر قصد دارید از بهترین مصالح جهت طراحی نمای ساختمان استفاده کنید، ما به شما عزیزان نمای ترموود را پیشنهاد می‌کنیم چرا که این نما دارای مزایای منحصر به‌فرد و فوق العاده‌ای می باشد.

اجرای نمای ساختمان

عایق صوتی و حرارتی نمای ترموود ساختمان

برای استفاده از نمای ترموود ساختمان، در ابتدا ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم با مزایا و معایب نمای ترموود به‌طور کامل آشنا باشید. از مهم‌ترین و بهترین مزایای استفاده از نمای ترموود، می‌توان به قدرت عایق‌بندی این نما اشاره کرد. ترموود در واقع ماده‌ای بسیار مناسب با عایق‌بندی ساختمان در برابر گرما و سرما محسوب می‌شود. این نما هم‌چنین می‌تواند تا 25 درصد بیشتر ساختمان را عایق کند. به‌طور کلی می‌توان گفت ترموود علاوه بر ثبات عالی و انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، نصب آن بسیار ساده و راحت است.

اجرای نمای ترموود در ساختمان

 سایر مزایای نمای ترموود ساختمان

بدون شک با استفاده از این نما، طراحی نمای ساختمان خیره‌کننده خواهدبود. در ادامه با سایر مزایای نمای ترموود ساختمان آشنا خواهیدشد:

  • قابلیت جداسازی اجزای نما جهت شستشو و تمیزکاری
  • از بین رفتن مواد مضر درون چوب در اثر قرارداشتن در حرارت بسیار بالا
  • مقاومت بالا در برابر فشارهای بیرونی نظیر زلزله، ضربه و…
  • حفظ رطوبت محیط با استفاده از نمای ترموود
  • قابلیت رنگ‌آمیزی نمای ترموود
  • سد مقاوم در برابر نفوذ حشرات مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها
  • طبیعی‌بودن ترموود و عدم استفاده از مواد شیمیایی در فرایند تولید این نمای ساختمانی
  • امکان برش‌کاری چوب ترموود و استفاده از این نما در ساخت طرح و سبک هر نوع نمای ساختمان

طراحی نمای بیرونی ساختمان با نمای ترموود

معایب نمای ترموود

معایب نمای ترموود از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که قبل از خرید این نما باید توجه داشته باشید. در نظر داشته باشید ترموود علاوه بر خصوصیات و مزایای منحصر‌به‌فردی که به همراه دارد، دارای ضعف‌هایی هم است که البته هیچ‌گونه لطمه‌ای به جایگاه این نما وارد نمی‌کند. در واقع می‌توان گفت معایب نمای ترموود در مقایسه با کاربردها و توانایی‌های این محصول اصلا به چشم نمی‌آید. بهتر است قبل از استفاده از این نمای ساختمان با مزایا و معایب نمای ترموود به‌طور کامل آشنا باشید. در ادامه با معایب نمای ترموود آشنا خواهیدشد:

  • برای اجراکردن نمای ترموود باید تعداد زیادی از درختان تخریب شود، از همین‌رو آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌شود.
  • بعد از پایان اجرای این نما در صورت عدم استفاده از رنگ مخصوص، ممکن است نمای ترموود مقاومت لازم در برابر اشعه فرابنفش خورشید را به‌همراه نداشته باشد.
  • از دیگر معایب نمای ترموود می‌توان به هزینه بالای استفاده از این نما در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی اشاره کرد.
  • مقاومت مکانیکی چوب ترموود طی فرایند آماده‌سازی کاهش پیدا می‌کند.
  • چوب ترموود 30 درصد بیشتر از چوب های خام در برابر آتش مقاوم است اما توجه داشته باشید که قابل اشتعال هم می‌باشد.

ساختمان با طراحی نمای ترموود

سخن پایانی

در این مطلب از سایت راسا کامپوزیت همان‌طور که گفته شد با مزایا و معایب نمای ترموود به‌طور کامل آشنا شدید. از این نمای ساختمانی می‌توانید برای قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده کنید. از بهترین مزایای نمای ترموود می‌توان به مقاومت بالا در برابر شرایط جوی، مقاوم در برابر رطوبت، مقاومت بالا در برابر نفوذ باکتری‌ها و… اشاره کرد. به‌طور کلی می‌توان گفت نمای ترموود به دلیل داشتن ظاهر طبیعی، گزینه مناسبی برای طراحی و اجرای نمای ساختمان محسوب می‌شود.

سوالات متداول مزایا و معایب نمای ترموود

  1. معایب نمای ترموود به چه صورت است؟
    برای اجرا کردن نمای ترموود باید تعداد زیادی از درختان تخریب شود از همین رو آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌شود. بعد از پایان اجرای این نما در صورت عدم استفاده از رنگ مخصوص، ممکن است نمای ترموود مقاومت لازم در برابر اشعه فرابنفش خورشید  را به همراه نداشته باشد. از دیگر معایب نمای ترموود می‌توان به هزینه بالای استفاده از این نما در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی اشاره کرد. چوب ترموود 30 درصد بیشتر از چوب‌های خام در برابر آتش مقاوم است اما توجه داشته باشید قابل اشتعال نیز می‌باشد.
  2. مزایای نمای ترموود به چه صورت است؟
    نصب آسان و سریع نمای ترموود، مقاومت بالا نمای ترموود در برابر شرایط جوی، عایق صوتی و حرارتی نمای ترموود ساختمان، قابلیت رنگ‌آمیزی نمای ترموود، طبیعی‌بودن ترموود و عدم استفاده از مواد شیمیایی در فرایند تولید این نمای ساختمانی، امکان برش‌کاری چوب ترموود و استفاده از این نما در ساخت طرح و سبک هر نوع نمای ساختمان و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *