همان‌طور که می‌دانید امروزه یکی از بهترین نماهای ساختمانی، نمای کامپوزیت است. طراحان و سازندگان ساختمان، برای نماسازی ساختمان‌ها خود را محدود به استفاده از مصالحی مانند آجر، سنگ یا سیمان نمی‌کنند و از مصالح متنوعی استفاده می‌کنند. یکی از نماهای پرکاربرد در نمای ساختمان‌های امروزی، نمای کامپوزیت آلومینیومی است. برای اجرای این نما ممکن است با واژه پیمانکار نمای کامپوزیت در پروژه‌های ساختمانی خود برخورد کرده باشید.

همان‌طور که می‌دانید اغلب پروژه‌های ساخت و طراحی نمای کامپوزیت توسط گروهی از طراحان و معماران توسط یک شرکت پیمانکاری برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. با گفتن این مطالب شاید این سوال برای شما به وجود آید که وظایف پیمانکار نما چیست؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با وظایف پیمانکار کامپوزیت نما به‌طور کامل آشنا شوید.

پیمانکار کیست؟

در یک تعریف ساده و خلاصه می‌توان گفت پیمانکار نمای کامپوزیت به مهندس یا متخصصی گفته می‌شود که با تمامی فرایند ساخت، اجرا و تکمیل یک نمای پروژه، سروکار دارد. این پروژه می‌تواند اداری، تجاری یا مسکونی باشد. برای تکمیل پروژه به بهترین شکل ممکن، پیمانکار نما باید متناسب با نمای موجود، توانایی انتخاب بهترین مواد و مصالح مورد نیاز را داشته باشد و مراحل ساخت و مدیریت نما را طبق قراردادهای معتبر به اتمام برساند. به‌طور کلی می‌توان گفت این پیمانکار است که فرایند تهیه مصالح، حمل و نقل، مراحل اجرا، ساخت و اتمام پروژه را بر عهده می‌گیرد.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید در ساخت و بازسازی نماهای ساختمان، هر چه قدر هم از بهترین متریال استفاده شود اما اگر تیم متخصص و حرفه‌ای برای طراحی و اجرای فرایند وجود نداشته باشد، اتمام کار با هزینه بالا و کیفیت بسیار پایین همراه خواهدبود. در نتیجه می‌توان گفت یکی از فاکتورهای ساخت و بازسازی نمای کامپوزیت، انتخاب پیمانکار باتجربه و ماهر است.

پیمانکار نمای کامپوزیت

وظایف اصلی پیمانکار نمای کامپوزیت

پیمانکار نمای کامپوزیت در شرایطی می‌تواند پروژه را با حداکثر بهره‌وری ارائه دهد که دارای تیم متخصص و باتجربه باشد. در این صورت پروژه ساختمان، باکیفیت بالا و بهترین قیمت به اتمام می‌رسد. تمامی افرادی که در شرکت یا در حوزه پیمانکاری نما فعالیت می‌کنند به تمامی مسئولیت‌ها و وظایف خود پایبند هستند. همچنین از تمامی شرایط قرارداد و تعهداتی که بین طرفین معامله وجود دارد آگاه هستند. در ادامه با وظایف اصلی و مهم پیمانکار آشنا خواهیدشد:

  • پیمانکار باید قدرت تصمیم‌گیری صحیح داشته باشد و بتواند برنامه‌ریزی کاملی را برای پروژه اجرا کند.
  • باید نگاه فنی به پروژه داشته باشد و در حین انجام فرایند پروژه از خلاقیت و توانایی‌های خود استفاده کند.
  • پیمانکار وظیفه دارد تیم کاری باتجربه و متخصصی را برای اجرای نما انتخاب کند.
  • باید یک مدیر کارآمد و باتجربه باشد تا بتواند پروژه را دقیق و سریع پیش ببرد.
  • پیمانکار نما، یک شخص حقیقی یا حقوقی است که تخصص کافی در حوزه اجرای نمای ساختمان‌ها دارد.

پیمانکاری نمای کامپوزیت

پیمانکار نمای کامپوزیت چه اصولی را باید بداند؟

پیمانکار نمای کامپوزیت باید جنبه های مختلفی از قبیل طراحی، ایمنی، نگهداری بعد از ساخت، قابلیت ساخته شدن، عملکرد مصالح و.. را در حین انجام پروژه در نظر بگیرد. مهندسی و پیمانکاری نما هنری است که از ترکیب مهارت و زیبایی شناختی ایجاد می‌شود و نتیجه نهایی پروژه و دوام و کارایی آن می‌تواند سابقه اصلی یک پیمانکار نما را نشان دهد.

پیمانکار نما می‌بایست در اتفاقات پیش بینی‌نشده، همکاری درست و منطقی با کارفرما داشته باشد. این پیمانکار هم‌چنین باید مشاور کارفرما باشد و اشراف کافی به کلیه روش‌های نصب، تولید و زیرسازی نمای کامپوزیت داشته باشد تا بتواند به کارفرما و مشاوران در به حداقل رساندن هزینه‌ها کمک کند.

پیمان‌کاری نمای کامپوزیت

 

قرارداد پیمانکار نمای کامپوزیت

همان‌طور که می‌دانید برای انجام هر پروژه لازم است که دو طرف معامله برای سندیت خواسته‌ها و گفته‌هایشان و پیشبرد کار به صورت کاملا قانونی، قراردادی را ایجاد و منعقد کنند. در این قرارداد نیز مانند سایر قراردادها از قبیل ساخت و ساز ساختمان، بین صاحب ملک و پیمانکار قراردادی ایجاد می‌شود که در آن، مدت اجرای پروژه، دستمزدها و میزان هزینه و… قید می‌شود. برای اجرای نما نیز نیاز به یک قرارداد دارید که بین پیمانکار ساختمان با پیمانکار نما ایجاد می‌شود.

قرارداد پیمانکار نمای کامپوزیت

تعهدات پیمانکار در انعقاد قرارداد

پیمانکار موظف است در زمان عقد قرارداد به تمامی شرایط و خواسته‌های کارفرما توجه داشته باشد. عقد قرارداد بین پیمانکار و کارفرما یکی از مهم‌ترین مسائل در اجرای فرایند پروژه است که در ادامه به‌ آن خواهیم پرداخت:

  • پیمانکار باید پس از انعقاد قرارداد و تایید کارفرما از وضعیت محل اجرای موضوع قرارداد نسبت به تجهیز و شروع عملیات نماسازی اقدام نماید.
  • طبق توافق بین کارفرما و پیمانکار اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان می‌باشد و حق انتقال موضوع قرارداد به غیر را ندارد.
  • پیمانکار متعهد می‌شود که تمامی اسناد و مدارک مرتبط با اجرای موضوع قرارداد را بررسی نموده و هیچ گونه ابهامی نسبت به مطالب مندرج در قرارداد نداشته باشد.
  • پیمانکار موظف است تحت نظارت مستقیم کارفرما، اقدام به نگارش صورت‌وضعیت پروژه به طور ادواری در طول مدت اجرای عملیات عمرانی موضوع قرارداد نسبت به متراژ و درصد حجم انجام‌شده، کند.

انعقاد قرارداد نمای کامپوزیت

اهمیت و علت انعقاد قرارداد با پیمانکار

در بستن قرارداد با پیمانکار نمای کامپوزیت، کارفرما با بیان کردن نظرات و تمامی خواسته‌های خود در فرایند پروژه و ارائه طراحی به پیمانکار، انتظار دارد طراحی نمای ساختمان به بهترین شکل ممکن به اتمام برسد. پیمانکار موظف است تمامی شرایط را به‌خوبی بررسی کند و نقشه‌های اجرایی و ایرادات موجود را رفع کند. وی هم‌چنین باید طراحی انجام شده را به بهترین صورت اجرا نماید. و با برنامه ریزی کامل و برآورد تمامی هزینه‌ها، کارفرما را از تمامی جزئیات کار مطلع سازد.

به‌طور کلی می‌توان گفت با همکاری یک پیمانکار متخصص و حرفه‌ای می‌توانید با خیالی مطمئن و آسوده، طراحی و بازسازی نماهای ساختمان خود را به پیمانکار بسپارید. و هیچ گونه نگرانی بایت اجرای زیبای نما نداشته باشید.

در واقع می‌توان گفت آنچه در قراردادها با پیمانکار اهمیت دارد، حس تعهد و مسئولیت‌پذیری قرارداد است. پیمانکار باید در مدت زمان قیدشده در قرارداد، پروژه را به اتمام برساند؛ در صورت تاخیر موظف است تمامی شرایط را به‌خوبی کنترل کند.

اهمیت و علت انعقاد قرارداد با پیمانکار نمای کامپوزیت

 

در این مطلب از سایت راسا کامپوزیت همان‌طور که گفته شد با وظایف پیمانکار نمای کامپوزیت به‌طور کامل آشنا شدید. در یک تعریف ساده و خلاصه می‌توان گفت پیمانکار نمای کامپوزیت به مهندس یا متخصصی گفته می‌شود که با تمامی فرایند ساخت، اجرا و تکمیل یک نمای پروژه سروکار دارد. این پروژه می‌تواند اداری، تجاری یا مسکونی باشد.

شما عزیزان می‌توانید جهت درخواست پیمانکار نمای کامپوزیت، کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره جامع نصب و اجرای نمای کامپوزیت در کوتاه‌ترین زمان، از طریق پرکردن فرم زیر با ما همراه باشید. مشاوران و کارشناسان مجرب راسا کامپوزیت، همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند.

ویدیو پیمانکار نمای کامپوزیت

 

سوالات متداول

پیمانکار کیست؟
در یک تعریف ساده و خلاصه می‌توان گفت پیمانکار نمای کامپوزیت به مهندس یا متخصصی گفته می‌شود که با تمامی فرایند ساخت، اجرا و تکمیل یک نمای پروژه سروکار دارد. این پروژه می‌تواند اداری، تجاری یا مسکونی باشد. برای تکمیل پروژه به بهترین شکل ممکن، پیمانکار نما باید متناسب با نمای موجود توانایی انتخاب بهترین مواد و مصالح مورد نیاز را داشته باشد. و مراحل ساخت و مدیریت نما را طبق قراردادهای معتبر به اتمام برساند. به‌طور کلی می‌توان گفت این پیمانکار فرایند تهیه مصالح، حمل و نقل، مراحل اجرا، ساخت و اتمام پروژه را بر عهده می‌گیرد.
وظایف اصلی پیمانکار نمای کامپوزیت چیست؟
پیمانکار باید قدرت تصمیم‌گیری صحیح و برنامه‌ریزی کاملی برای پروژه داشته باشد. باید نگاه فنی به پروژه داشته باشد و در حین انجام فرایند پروژه از خلاقیت و توانایی‌های خود استفاده کند. پیمانکار وظیفه دارد تیم کاری باتجربه و متخصصی را برای اجرای نما تشکیل دهد و پروژه را در مدت زمان مشخص به پایان برساند، در غیر این صورت باید تمام تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم را برای مواقع اضطراری انجام دهد.

تعهدات پیمانکار در انعقاد قرارداد شامل چه مواردی است؟

پیمانکار باید پس از انعقاد قرارداد و تایید کارفرما از وضعیت محل اجرای موضوع قرارداد نسبت به تجهیز و شروع عملیات نماسازی اقدام نماید. طبق توافق بین کارفرما و پیمانکار اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان می‌باشد و حق انتقال موضوع قرارداد به غیر را ندارد. پیمانکار متعهد می‌شود که تمامی اسناد و مدارک مرتبط با اجرای موضوع قرارداد را بررسی نموده و هیچ گونه ابهامی نسبت به مطالب مندرج در آنها نداشته باشد. مجری موظف است تحت نظارت مستقیم کارفرما اقدام به صورت وضعیت پروژه به طور ادواری در طول مدت اجرای عملیات عمرانی موضوع قراردارد نسبت به متراز و درصد حجم انجام‌شده، کند.

12 دیدگاه

  1. علی گفت:

    پیمانکار حرفه ای حدودا چقد باید تجربه داشته باشه؟

    • kimiya farmanbar گفت:

      با سلام
      پیمانکار حرفه ای باید حداقل ۱۰ سال تجربه داشته باشد. تا بتواند به خوبی پیچیدگی های سازه های مختلف را تشخیص دهد و بهترین پیشنهاد را به اطلاع کارفرما برساند.

  2. سحر گفت:

    دستمزد پیمانکار با توجه به زمان تحویل پروژه مشخص می شود یا سنگینی کار ؟

    • kimiya farmanbar گفت:

      با سلام
      دستمزد پیمانکار تنها به متراژ و سختی کار بستگی دارد. و این دستمزد ارتباطی به زمان تحویل پروژه نخواهد داشت.

  3. saber گفت:

    نمای یه خونه ویلایی ۱۰۰ متری چند روزه تموم میشه؟

    • kimiya farmanbar گفت:

      با سلام
      طراحی نمای خانه ویلایی ۱۰۰ متری توسط تیم مجرب راسا نهایتا یک هفته ای اجرا می شود. البته این مدت به غیر زمان طراحی است.

  4. Farahmand گفت:

    سلام وقت بخیر
    قرارداد های شما به چه صورت هست؟
    و اینکه پیمانکار برای خودتون هست یا معرفی میکنید؟

    • kimiya farmanbar گفت:

      با سلام
      کلیت قرارداد های راسا به صورت پیمانکاری است و ما متعهد می شویم طراحی سازه را با متراژ مشخص به صورت کامل با استاندارد های لازم اجرا کنیم. لازم به ذکر است بدانید مجموعه راسا سازه های ساختمانی را به طور کامل و ابدی پشتیبانی می کند.

  5. علی گفت:

    پیمانکار نما با پیمانکار معمولی فرق داره؟

    • rasamainadmin گفت:

      با سلام
      قطعا بین پیمانکار نما با هر پیمانکار دیگری تفاوت هایی وجود دارد؛ پیمانکارهای ما در امور نمای ساختمان به خصوص با کامپوزیت و ترموود، دارای تخصص و تجربه بالایی هستند که می توانید با خیال راحت کاری تمیز و دقیقا مطابق با خواسته خود را تحویل بگیرید.

  6. حمیدرضا یاری گفت:

    قرارداد به صورت حضوری نوشته می شود؟

    • rasamainadmin گفت:

      با سلام
      در صورت تمایل شما و بسته به شرایط می توان تلفنی نیز قرارداد را تنظیم کرد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *